Marți, 2 aprilie 2013, o parte din echipa noastră a fost la Pașcani pentru a se întâlni cu tinerii liceeni în cadrul săptămânii "Să știi mai multe, să fii mai bun".

Pentru că a fost o săptămână în care elevii din toata țara au avut parte de experiențe extrașcolare în urma cărora să învețe lucruri noi, noi le-am propus un workshop pe parcursul căruia au aflat mai multe despre monumentele istorice. 


Zis şi făcut! Ne-am dat întâlnire la Casa de Cultură din Pașcani pe la ora 10 și am facut cunoștință cu tinerii interesați de eveniment. După câteva scurte prezentări, a urmat un exerciţiu care a stârnit interesul tuturor. Mai exact, fiecare dintre cele 3 echipe formate prin tragere la sorţi a primit "moştenire" câte o reşedinţă nobiliară extraurbană. Timp de jumătate de oră, fiecare echipă a avut misiunea de a-şi imagina ce ar face cu această mostenire preţioasă, propunând diverse funcţiuni şi moduri de intervenţie asupra clădirii. Propunerile au fost foarte creative, iar noi le-am aprobat sau le-am corectat încercând ca în acest fel să îi informăm despre modul de abordare a monumentelor istorice, despre cum se face o restaurare sau despre ce funcţiuni redau viaţa unei clădiri uitate. Ne-am bucurat să vedem că abordarea tinerilor a fost, în mare parte, una corectă.

 
 
 
 
 
 

După o bine meritată pauză, ne-am adunat la Conacul Cantacuzino. Aici am început să ne jucăm cu aparatele de fotografiat. Am tras iar la sorţi pentru a forma 5 echipe. Fiecare echipă a avut sarcina de a face o parte din releveul fotografic al clădirii, respectiv o faţadă, plus imagini de ansamblu ale conacului. Totul a decurs conform planului, feedback-ul participanţilor a fost mai mult decât pozitiv, iar, din fotografiile primite, putem spune că ceea ce le-am explicat a fost înţeles şi aplicat corect.

 
 
 
 
 
 
 
  

Workshop-ul Patrimoniu. Descoperă-l prin fotografie a fost realizat de Asociaţia ARCHÉ, cu sprijinul Casei Municipale de Cultură „Mihail Sadoveanu” din Paşcani, Colegiului Naţional „Mihail Sadoveanu”, Liceului teoretic „Miron Costin” şi Colegiului Tehnic „C.F. Unirea”.

1 Comentarii

Unknown a spus…
O experiență minunată pe care abia așteptăm să o repetăm